Den internationale dimention

I Middelfart Kommune ønsker det politiske niveau, at skolerne arbejder med den internationale dimension.

Interkulturelle kompetencer er evnen til at agere i et globalt samfund. Disse kompetencer medfører, at eleverne er bevidste om eget perspektiv, og at deres tænkning blandt andet er kulturelt bestemt. Interkulturelle kompetencer kommer til udtryk i elevens evne til interaktion. Globalisering medfører en faglig og arbejdsmæssig udviskning af grænser, og der er afgørende for den danske konkurrenceevne, at eleverne er klædt på til denne verden.

Progressionsmål for den internationale dimension:

At alle skoler årligt arbejder med internationale projekter og emner

At mindst én gang arbejdes med den nyeste teknologi  i kommunikation med andre lande.

At en koordinator fra hver skole samarbejder i et netværk på tværs af skolerne for at sikre erfaringsudveksling i kommunalt regi, samt at være på forkant med nationale støtteordninger.